Boipeba
2 november 2014

Bij aankomst in Salvador vanuit Lençóis staat onze taxi op ons te wachten. Hoewel we er de vorige keer niet aan gedacht hadden, lijkt het ons ook onmogelijk dat we hem ooit hadden kunnen zien staan. De man staat dan ook bij de uitgang van het vliegveld ergens aan de zijkant. Een plek waar we hem totaal niet hadden verwacht aangezien bijna alle transfer personen staan te wachten net buiten de aankomst.

We hebben één nacht in onze pousada waar we al eerder hebben gezeten. We kunnen hier ook onze koffers laten staan. Het is ons namelijk aangeraden om naar Boipeba geen koffers mee te nemen maar alleen onze rugzakken. We hebben tenslotte alleen maar een paar korte broeken, t-shirts en sandalen nodig.
De volgende ochtend brengt een taxi ons naar de ferry die ons naar Itaparica brengt. Hiervandaan hebben we dan weer een transfer (privé taxi) die ons in een anderhalf uur naar de plek brengt waar we een speedboot hebben van 40 minuten naar Boipeba. We hadden gepland om de ferry van 10 uur te hebben, maar bij aankomst bij de terminal blijkt dat we direct kunnen instappen in die van 9.30. We zijn dus een half uurtje te vroeg aan de overkant en moeten tot 11 uur wachten voordat de transfer komt. Een ideale pauze om alvast een biertje te nuttigen.

Op het punt waar we de speedboot nemen staat de eigenaar van de pousada ons op de wachten. Met de speedboot gaan we dan naar het eiland Boipeba. De pousada ziet er gezellig uit en het heeft tevens een restaurantje dat zeer goed staat aangeschreven op het eiland.
Overigens stelt het eiland en het plaatsje Boipeba niet zo heel veel voor qua dorp of zoiets. Logisch eigenlijk want het enige waar je hiervoor komt is het strand waar je heerlijk kan relaxen. Het barst hier dus wel van de pousada’s.
Die middag van aankomst maken we al een flinke wandeling langs het strand en zo doen we dat ook de andere dagen. Verder is het een kwestie van lekker luieren, boekje lezen en lekker eten.

Op 4 november gaan we weer terug naar Salvador. We hadden met het taxibedrijf afgesproken dat die eerst onze koffers zou ophalen bij de pousada in Salvador voordat deze ons oppikt bij de ferry terminal. Alles gaat perfect en om 20 uur komen we aan bij ons hotel in het oude centrum van Salvador.
We verblijven hier één nacht in een superdeluxe kamer en hebben de gehele volgende dag nog in het oude centrum van Salvador.

Op 5 november om 21 uur worden we weer opgehaald door de taxi die ons naar het vliegveld van Salvador brengt waar we om 23.55 onze vlucht naar Lissabon hebben. Om 17 uur landen we dan uiteindelijk op Schiphol. Wel een schok want de temperatuur in Nederland is maar 6 graden terwijl we gisteravond met 26 graden weggingen uit Salvador.

[justified_image_grid ids=3322,3323,3324,3325,3326,3327,3328,3329,3338,3330,3331,3332,3333,3334,3335,3336,3337,3339]

5277 Hits Totaal 2 Hits Vandaag

Andere interessante berichten

Fotoboek reis Brazilië

Na heel wat uurtjes is het dan gelukt om een gedrukt album te maken van onze 6- weekse reis naar Brazilië. Uit een...

Lençóis

Op 26 oktober vliegen we vanaf Salvador naar Lençóis om het natuurgebied Chapada Diamantina te bezoeken. We vliegen...

Salvador

Op 22 oktober vliegen we naar onze volgende bestemming: Salvador. Op het vliegveld van São Paulo nemen we eerst een...

2 Reacties

1. Solvejg

Lieve Rolph en Nicole,
    Heb genoten van jullie reis. Bedankt.
    Goede reis terug.
    Kus

2. Henny en Leo

Rolph en Nicole, wij hebben, onder het genot van een kopje koffie, regelmatig jullie foto’s zitten bewonderen. Wat een prachtige natuur, vissen, vogels, grotten, immense watervallen, idioot grote stad Sao Paulo,”opgezette?” krokodillen. Wat moeten jullie hebben genoten. Uitrusten in Boipepa is dan geen overbodige luxe. Nicole alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Knuffel en fles wijn worden in Voorhout bij jullie bezorgd. Thuis zal het wel wennen worden aan de Hollandse temperatuur. Volgens de foto’s zijn jullie niet gesmolten, hoewel 40 graden er niet om liegt. wijn razend benieuwd naar jullie verhalen. Goede reis naar huis en tot gauw. Henny en Leo