Verre reizen
Fotoboek reis Brazilië

Na heel wat uurtjes is het dan gelukt om een gedrukt album te maken van onze 6- weekse reis naar Brazilië. Uit een totaal van meer dan 3600 foto's is er een album gemaakt van 30x30cm met 120 pagina's. Zoals altijd is het een kwestie van afwegen welke foto's stop je...

Bij aankomst in Salvador vanuit Lençóis staat onze taxi op ons te wachten. Hoewel we er de vorige keer niet aan gedacht hadden, lijkt het ons ook onmogelijk dat we hem ooit hadden kunnen zien staan. De man staat dan ook bij de uitgang van het vliegveld ergens aan de...

Op 26 oktober vliegen we vanaf Salvador naar Lençóis om het natuurgebied Chapada Diamantina te bezoeken. We vliegen opnieuw met een klein turbo-prop vliegtuig, maar deze keer hoeven we niet terug te keren voor problemen. Aangekomen op het vliegveld in Lençóis staat er...

Op 22 oktober vliegen we naar onze volgende bestemming: Salvador. Op het vliegveld van São Paulo nemen we eerst een kop koffie en wat te eten voor ontbijt. Aangezien we weer tegen het middaguur vertrekken komen we ook weer op tijd aan in Salvador. Op het vliegveld van...

Op 19 oktober is Nicole jarig en is er zelfs taart voor haar op de pousada waar we verblijven. Na het ontbijt worden we opgehaald door dezelfde taxi die oms ook gebracht heeft. In een kleine drie uurtjes rijdt hij ons naar Campo Grande waar we het vliegtuig nemen naar...

Woensdagochtend werden we opgehaald met een prive taxi om weggebracht te worden naar Miranda waar we t/m zaterdag zouden verblijven in een refugio. De rit met taxi was de enige manier om daar te komen, bussen reden er niet. na een kleine drie uur komen aan op de...

We landen met een kleine twee uur vertraging op het kleine vliegveld van Bonito. Reden hiervoor is dat we na een 15 minuten moesten terugkeren naar Campinas vanwege technische problemen met het vliegtuig. Een ander toestel kon gelukkig snel klaargemaakt worden en dus...

De afgelopen twee dagen verbleven we in Foz do Iguaçu. Met eigenlijk maar een doel: de watervallen bekijken. Woensdag hebben we de Braziliaanse kant bekeken en donderdag de Argentijnse. We hadden al gelezen dat voor beide bezoeken de ochtend het mooiste was ivm het...

Onze twee dagen in Ouro Preto zitten er op.  Vanuit Rio vlogen we in een klein uurtje naar Belo Horizonte. Van het vliegveld was het daarna een uurtje per bus naar de stad en vervolgens nog eens een kleine twee uur naar Ouro Preto. Om 15 uur kwamen we daar aan en...