Ouro Preto
3 oktober 2014

Onze twee dagen in Ouro Preto zitten er op.  Vanuit Rio vlogen we in een klein uurtje naar Belo Horizonte. Van het vliegveld was het daarna een uurtje per bus naar de stad en vervolgens nog eens een kleine twee uur naar Ouro Preto. Om 15 uur kwamen we daar aan en moesten we nog een klein stukje met de taxi naar de Pousada. Dit omdat lopen met de koffers vanaf het bus station gewoonweg niet te doen was vanwege de vele kinderkopjes.

Aangekomen bij de pousada brengen we de koffers naar de kamer en lopen daarna het pittoreske stadje in. Niets is hier vlak. Steile heuveltjes met wegen van voornamelijk kinderkopjes. Bovendien toen we aankwamen regende het, dus alles is spekglad.

Woensdag nemen we een gids die ons voor een schappelijk prijsje naar 4 kerken, een mijn en een goedkoop restaurant brengt voor de lunch. Uiteraard stoppen we ook bij diverse winkeltjes waar geprobeerd wordt om de mooiste sieraden e.d. aan ons te verkopen. ‘S middags lopen we zelf nog wat meer door het stadje heen.

Vandaag – donderdag – hebben we de dag om verder rond te lopen en nog wat meer foto’s te maken. De meeste foto’s staan op de Nikon, maar die kan ik hier niet plaatsen.

Morgen vliegen we naar Campinas.

[justified_image_grid ids=3143,3142,3141,3140,3139,3138,3137,3136,3135,3134,3133,3132,3131,3130,3129,3128,3127,3126,3125]

4268 Hits Totaal 2 Hits Vandaag

Andere interessante berichten

Fotoboek reis Brazilië

Na heel wat uurtjes is het dan gelukt om een gedrukt album te maken van onze 6- weekse reis naar Brazilië. Uit een...

Boipeba

Bij aankomst in Salvador vanuit Lençóis staat onze taxi op ons te wachten. Hoewel we er de vorige keer niet aan...

Lençóis

Op 26 oktober vliegen we vanaf Salvador naar Lençóis om het natuurgebied Chapada Diamantina te bezoeken. We vliegen...