Rio de Janeiro
30 september 2014

De eerste 3 dagen van onze trip zitten erop:  Rio de Janeiro. De vlucht via Lissabon was goed verlopen. Wel vertrokken uit Lissabon met een half uurtje vertraging. Rond 16 uur locale tijd komen we aan in Rio. Dan is het wachten tot na 17 uur op de koffers. Daarna met de bus richting de stad. Achteraf hadden we een taxi moeten nemen want door het spitsuur en de regen komen we  pas rond 20.00 bij ons onderkomen aan. We verblijven bij Alison McGowan, eigenaresse van Hiddenpousadasbrazil.

De volgende dag is het goed weer en dus besluiten we maar direct om het Christusbeeld (Corcovado) te bezoeken. We zijn daar niet de enige. Daarna nemen we de metro  richting strand en lopen o.a. langs de Copacobana. Hoewel het helemaal bewolkt geworden is, blijft het droog en is de temperatuur nog steeds boven de 25gr.

De dag daarna lopen we  naar de Botanische tuin en daarna lopen we naar het strand van Leblon en opnieuw Copacobana. We lunchen tussen de middag met een vriend van Nicole van de universiteit. Vervolgens lopen wij weer terug naar ons logeeradres. Ik denk dat we zo tussen de 16 en 20 kilometer gelopen hebben vandaag.

De laatste dag is het opnieuw goed weer en bezoeken we de Suikerberg. Deze lag gisteren geheel in de wolken. Die middag bezoeken we Santa Teresa, een wijk in Rio. Helaas viel ons dit erg tegen. We hadden er meer van verwacht. Wel mooi was de mozaïek trap.

_____________
The 3 days in Rio de Janeiro are over. Our trip via Lissabon went wel although we started with a delay of 30 minutes. We arrived in Rio around 4 o’clock but had to wait till 5 to get our luggage. We took the “frescao” a bus to the other airport in town and from there a taxi to Leblon. Due to rush hour in combination with rain, we only arrived at Alison McGowans, from Hiddenpousadasbrazil, around 8 pm! The bus was a bad idea.

The next morning the weather has cleared and the sun is shining. We decide to visit the Corcovado, the Christ statue. We are not the only ones! Back down in town we take the metro to Copacabana, we walk along the beach all the way to Leme and back. Although it is getting cloudy, the temperature is still above 25C.

The day after we walk to the Botanical gardens. There are lots of people because it is Sunday and families are out enjoying the spring. We then walk to Leblon beach. Half of the avenue is closed for cars on Sunday, this half is open for people to bike, skate, run, walk, etc. There are people everywhere. We walk all the way past Ipanema beach to Copacabana. Here we meet for lunch with Eduardo a friend from my University time in Alfenas, Minas Gerais. We walk back to our “pousada”. Our estimate is that we walked somewhere between 16 to 20 km today … In 30C!

Our last day in Rio, the weather is good and we visit the Pao de Acucar, the Sugar Loaf. Yesterday it was in the clouds, today it’s clear for us to enjoy the views. In the afternoon we went to Santa Teresa, a district up on a hill. We were not impressed, had expected more. The only thing we liked was the Mosaic stairway we came across on the way down. We found that many of the things we had wanted to see were closed on Mondays.

[justified_image_grid ids=3104,3111,3105,3103,3100,3101,3102,3106,3107,3110,3112,3114]

5336 Hits Totaal 2 Hits Vandaag

Andere interessante berichten

Fotoboek reis Brazilië

Na heel wat uurtjes is het dan gelukt om een gedrukt album te maken van onze 6- weekse reis naar Brazilië. Uit een...

Boipeba

Bij aankomst in Salvador vanuit Lençóis staat onze taxi op ons te wachten. Hoewel we er de vorige keer niet aan...

Lençóis

Op 26 oktober vliegen we vanaf Salvador naar Lençóis om het natuurgebied Chapada Diamantina te bezoeken. We vliegen...